piątek, 22 stycznia 2010

Kotlety z kurczaka zapiekane z pieczarkami i żółtym serem



kotlety z kurczaka z pieczarkami i serem




Kotlety z kurczaka zapiekane z pieczarkami i żółtym serem, to dość często przeze mnie przygotowywane danie. 
Przepis z netu, ale nie podam źródła, bo mam go z czasów, kiedy nie przypuszczałam, że będę pisać bloga i nie notowałam adresów.




 Składniki na 4-5 porcji:
* 1 podwójna pierś z kurczaka
* ok. 300-400 g pieczarek
* 2-3 cebule
* majonez kielecki
* 200 g sera żółtego (mogą być różne rodzaje)
* czosnek
* sól, pieprz, ulubione zioła



 
Pierś z kurczaka kroję na 3-4 kawałki, rozbijam jak na kotlety (dość mocno). Na blasze do pieczenia rozkładam folię aluminiową, układam kotleciki, solę i doprawiam.
Pieczarki ścieram w malakserze na tarczy o grubych oczkach. Cebulę drobno siekam, wrzucam na rozgrzaną łyżkę oleju, dodaję pieczarki, przyprawiam i duszę, aż do odparowania sosu. Na końcu wyciskam 1-2 ząbki czosnku i dokładnie mieszam.
W trakcie smażenia pieczarek ścieram żółty ser na tarce z grubymi oczkami.
Gdy pieczarki są już gotowe nakładam je łyżką na kotlety, równomiernie rozkładając po całym kawałku. Smaruję majonezem i przykrywam żółtym serem.


kotlety z kurczaka z pieczarkami i serem


Tak przygotowane kotlety wkładam do piekarnika rozgrzanego do 180*C na ok. 20 min.

Proste, szybkie, pyszne:)


A tutaj odświeżona wersja tych kotletów.


kotlety z kurczaka z pieczarkami i serem

kotlety z kurczaka z pieczarkami i serem






Komentarze
2010/01/22 18:42:27
Robię identyczne :)
2010/01/22 19:01:59
No to wiesz jakie są pyszne:)
2010/01/26 13:06:13
Dokładnie tak, jak piszesz - szybkie i pyszne :) Też je robię, mój Mąż bardzo je lubi, ja zresztą także :)
2010/03/05 11:00:54
Witam, w mojej rodzinie też ten przepis jest popularny, jednak z tą różnicą że ja używam rozbitego schabu, pozdrawiam
2010/03/05 11:35:58
Witaj, pomysł ze schabem wart wypróbowania:) Dziękuję:)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli spodobał Ci się ten wpis/przepis, masz jakieś sugestie albo skorzystałeś z niego - podziel się tym w komentarzu.
Jeśli komentujesz jako anonimowy, zostaw proszę swoje imię.
Pozdrawiam i dziękuję!