wtorek, 13 września 2016

Koktajle z cynamonem



koktajle z cynamonem



Nie lubię cynamonu.
Wróć! Nie lubiłam do tej pory. Nawet w takim klasycznym jego użyciu jak w szarlotce u mnie była jego szczypta lub zgoła nic.
Ale się zmieniło gdy kupiłam cynamon cejloński (do niedawna nie miałam pojęcia, że są różne i ten popularny sklepowy nijak się ma do oryginalnego cejlońskiego), który ma nie tylko inne właściwości, ale i smak - jest słodkawy i łagodnie korzenny.
Najpierw zaczęłam go obficiej dorzucać do granoli z siemienia lnianego, a potem do koktajli, które ostatnio robię bardzo często, w różnych owocowych opcjach. Mnie najbardziej smakuje koktajl na bazie gruszki.



Składniki:
* mleko kokosowe (lub inne, jogurt, kefir, co kto chce)
* gruszka, banan, borówki, brzoskwinie (nie wszystko naraz)
* cynamon cejloński
* dodaję zwykle wspomnianą wyżej granolę z siemienia lnianego
* opcjonalnie kawałek awokado, łyżka masła orzechowego, kokosowego itp.


Wychodzi  z tego gęsty koktajl, do jedzenia łyżeczką raczej niż do picia.
Zachęcam, bo ten cynamon  ma nie tylko inny smak, ale i duże walory zdrowotne. Ma małą ilość kumaryn, więc nie obciąża wątroby, reguluje poziom cukru we krwi,  działa grzybobójczo, antynowotworowo, a przez to, że ma bardzo dużo antyoksydantów działa witalizująco na organizm i sprzyja zdrowiu.


koktajle z cynamonem

koktajle z cynamonem

koktajle z cynamonem




"Jeden gram praktyki jest lepszy niż tony teorii."
Swami Sivananda



9 komentarzy:

  1. Z jakiego względu należy obawiać się kumaryn?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawierają substancje toksyczne, z tego co się doczytałam.

      Usuń
  2. Ja już wcześniej słyszałam o tych dwóch cynamonowych typach, ale jeszcze nie natrafiłam u siebie na ten cejloński... A Ty gdzie kupiłaś?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sklepie ze zdrową żywnością. Nie spotkałam takiego cynamonu w zwykłym sklepie.

      Usuń
  3. Odkąd zaczęłam się zdrowiej odżywiać coraz częściej przygotowuję koktajle, szejki, smoothie .. jak zwał tak zwał. Z cynamonem jeszcze nigdy nie robiłam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię cynamon, więc z pewnością zasmakuje!

    OdpowiedzUsuń
  5. Dodatek cynamonu nadaje świetny i delikatny smak, mi kojarzy się ze świętami :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie nawet nie, bo go niespecjalnie kiedyś lubiłam, więc i skojarzenia świątecznego nie miałam;)

      Usuń

Jeśli spodobał Ci się ten wpis/przepis, masz jakieś sugestie albo skorzystałeś z niego - podziel się tym w komentarzu.
Jeśli komentujesz jako anonimowy, zostaw proszę swoje imię.
Pozdrawiam i dziękuję!